juni 2022
Moeilijk Gedrag en Jij 2021 (VOL)
Let op: deze scholing is in verband met corona verplaatst naar juni 2022 Moeilijk Gedrag en Jij (twee middagen;) 20-6-22 en 27-6-22 Training hoe anders omgaan met gedrag van cliënten waar jij moeite mee hebt Als cliënten gedrag vertonen waar we moeite/last van hebben, schieten we snel in onze eigen irritatie, weerstand en valkuilen. In deze training. wordt er samen nagedacht, wat dit gedrag met jou doet en geoefend met behulp van een trainingsacteur hoe jij anders met dit gedrag…
Meer weten »september 2022
Motiverende Gespreksvoering 2022
Motiverende gespreksvoering is een veelgebruikte methode om cliënten te stimuleren hulp te zoeken voor hun problemen of hun ongezonde levenswijze aan te pakken. Motiverende gespreksvoering is een cliëntgerichte maar directieve methode. Met motiverende gespreksvoering versterkt een hulpverlener de intrinsieke motivatie om te veranderen door de ambivalentie van de cliënt te onderzoeken en op te lossen. Uit onderzoek, vooral in de verslavingszorg, blijkt dat motiverende gespreksvoering effectief is bij allerlei verslavingen. Ook voor andere problemen zoals depressie, angststoornissen en opvoedingsproblemen zijn…
Meer weten »