Aanbod scholing

Hieronder krijgt u uitleg over de werking van de site en de overige voorwaarden om deel te kunnen nemen aan de cursussen, mocht er iets nog niet duidelijk zijn na het lezen van de uitleg dan kunt u altijd contact opnemen via de mail: opleidingen@bezinn.nl

Aanmelden voor scholing en betalen van scholing doe je via dit Intranet.

Voor sommige scholing is veel animo. Als er teveel aanmeldingen voor een scholing zijn kom je op een wachtlijst te staan. Indien mogelijk proberen we dan extra scholing te organiseren, hierover wordt je automatisch geïnformeerd.

Wil je zeker zijn van een plek, is het raadzaam om je op tijd in te schrijven en uiterlijk twee weken van tevoren.

Heb je problemen met aanmelden of andere vragen, mail dan naar opleidingen@bezinn.nl

Tot nu toe dragen zowel de stichting als vereniging bij aan de scholingen. Door de toename van scholingsaanbod en kosten moet er gewerkt worden naar kostendekkende prijzen in het scholingsaanbod. Zowel voor uitvoering als voorbereiding en organisatie.

Vanaf vorig jaar is de maximale deelname van drie medewerkers per zorgboerderij losgelaten. Bij teveel aanmeldingen voor 1 groep worden extra scholingen georganiseerd.

Vanaf 2021 zullen alle cursussen opengesteld worden voor cursisten van andere organisaties en dus niet meer alleen de aangesloten zorgboeren van BEZINN. Uiteraard zullen deze deelnemers een hoger tarief betalen voor de cursussen. Ook is het belangrijk te weten dat de cursussen ieder jaar vanaf februari worden opengesteld. In de maand januari kunnen dus alleen aangesloten zorgboeren cursussen aanmelden voor zichzelf en voor hun medewerkers, zodat deze altijd de eerste keus hebben.

Herhalingen
Sommige scholingen worden al een aantal jaren aangeboden. Ze zijn nog steeds inhoudelijk nuttig en we willen ze daarom niet van het aanbod verwijderen. Om te voorkomen dat we allerlei scholing organiseren die in de praktijk niet doorgaat wegens te weinig deelname, bieden we diverse scholingen via een INTEKENLIJST aan. Zodra zo’n scholing het minimale aantal deelnemers heeft, zal deze daadwerkelijk worden georganiseerd.

Veel animo
Zodra het maximale aantal deelnemers is bereikt, sluit de bestelmogelijkheid. Meldt u WEL aan via de wachtlijstknop. Zodra er voldoende animo is, wordt ook deze scholing herhaald georganiseerd. U krijgt dan een seintje dat hij weer open staat.

Incompany scholing volgen
Steeds meer zorgboerderijen hebben behoefte om onze cursussen of coaching meer gericht op de eigen doelgroep/zorg te volgen. Hiervoor bestaat de mogelijkheid om scholingen binnen de eigen organisatie te organiseren. Meldt dit niet via de aanmeldknoppen maar mail dan naar opleidingen@bezinn.nl. Voor het opzetten van de cursus en eventuele e-learning worden wel administratiekosten in rekening gebracht.

• Soms gaat een scholing niet door wegens te weinig deelname. Het reeds betaalde bedrag wordt dan terugbetaald.
  • Als je zelf annuleert krijg je geen geld terug, wel mag je een ander laten gaan in jouw plaats.
  • Indien de cursus door overmacht (bijv. corona) wordt verplaatst dan krijgt u geen geld terug, mocht u niet kunnen op de nieuwe datum dan kunt u altijd iemand anders van uw organisatie deze scholing laten volgen. Op deze manier dragen we met z’n allen bij aan het in stand houden van onze cursussen in deze moeilijke tijden.

Bestelling scholing
Er worden soms scholingen bestelt, zonder dat men heeft gelezen wat het precies inhoud, wat er aan voorbereiding of toetsing gevraagd wordt, waar het is etc. Als u een scholing bestelt, gaan wij er vanuit dat u weet wat u precies besteld heeft. En uw eventuele medewerkers ook.

Opkomst
Als u scholing bestelt, bent u zelf verantwoordelijk voor het daadwerkelijk naar de scholing toegaan. Verwacht van ons geen herinnering dat een scholing eraan komt (als we dit wel doen is het meegenomen).

Presentie
Zorg ervoor dat u/uw medewerker de presentielijst invult tijdens een scholingsbijeenkomst.

• Alleen op basis van ingevulde presentielijsten worden certificaten van deelname toegestuurd of SKJ-punten bijgeschreven. Houd zelf goed in de gaten of dit daadwerkelijk gebeurt!
  • Als er nog communicatie plaats moet vinden met deelnemers ter afronding, hebben we daar namen en gegevens van.

Communicatie
Wij communiceren als werkgroep scholing ALLEEN naar de aanmeldmail. Veelal het hoofd mailadres van uw zorgboerderij. U bent ZELF verantwoordelijk voor het tijdig en correct communiceren van voorbereiding en andere zaken rond een scholing naar de medewerkers die een scholing gaan volgen.

Sinds vorig jaar is het mogelijk dat medewerkers zelf een inlog en rechtstreekse toegang krijgen tot cursusinformatie via onze nieuwe ELO (e-learning omgeving) . Dit werkt als volgt: na betaling van meerdere keren dezelfde scholing wordt er automatisch een groep voor uw zorgboerderij aangemaakt met meerdere deelnemers, die u dan een eigen inlogcode kunt geven.

Afronding
Steeds meer cursussen worden afgerond met een toets of een opdracht. Alleen na een voldoende afrondende toets of opdracht krijgt u certificaat van deelname en/of SKJ punten. De discipline om niet alleen naar een bijeenkomst te gaan, maar die ook af te ronden, ligt bij u. Wij  herinneren u hier niet aan. Houdt u hierbij aan de in de cursusinformatie genoemde deadlines. En hierbij geldt ook:
Cursus betalen in 2021 = ook afronden in 2021. Bestel dus geen grote E-learning in december.
Tenzij je dit beslist wilt, maar communiceer dan vooraf over data & deadline.

Wij sturen na een cursus een digitale enquête over de scholing toe. Wilt u deze alstublieft invullen. Dat geeft ons nuttige feedback ter verbetering van de scholingen.

Wensen en suggesties voor meer/nieuwe scholingen zijn altijd van harte welkom. Doe deze echter graag voor 1 juli. Als u wensen pas in het najaar of einde jaar doet, kunnen wij er voor het komende jaar niks meer mee.

We proberen qua scholing veel voor jullie te realiseren, maar niet alles ligt in onze macht. Zeker gezien onze uiterst geringe overhead en de beperkte tijd van de werkgroep leden. We organiseren veel omdat we de grote hoeveelheid leden, medewerkers, soorten van zorg en doelgroepen willen bedienen. Helemaal foutloos gaat dit helaas niet. Soms meldt een docent zich op de ochtend van een training ziek, dat is overmacht. We zullen alles zoveel mogelijk up to date houden op het intranet  en waar nodig mailen we erover.

Het kan gebeuren dat je een klacht hebt over de cursussen. Er zijn meerdere mogelijkheden beschikbaar om je klacht kenbaar te maken. Hiervoor is onze klachtenregeling, deze is te vinden onder het kopje documenten.